Nah CokI-Coki CikGu Bagi..!!

AnAk mUriD yG ComEl2..!!~

Saturday, March 10, 2012

>> SAYA GURU PRAKTIKUM..!!!

Guru Besar : Muhammad Zulhelmi bin Roslan..Kamu ke pelajar dr IPG kampus Raja Melewar yg akan berPRAKTIKUM PBS di Sk Ampang Pecah ni..?
Cikgu Zoul : yerp saya...saya akan berPRAKTIKUM PBS disini selama sebulan seminggu..

hahahahah..perasan betolkan cikgu ni nak PRAKTIKUM..PBS pon br je sekali..ngek ngok la..hihihi

haaa...korg tau ke pe die PBS 2...?? PBS 2 Pengalaman Berasaskan Sekolah lah..!!wajib tok student IPG dr sem 1 smpi sem 4..!! tapi PBS ni mmg seronok kn..!!sempoi..!! nak tau apa yang terjadi sepanjang cikgu PBS..cter n picture2 ni je yg boleh mencerite kn pengalaman cikgu 2..!!


Tajuk : Seronoknya PBS


Situasi 1:
murid 1 : abang ni cikgu ke?
Cikgu zoul : ye la..abang ni cikgu la..

Situasi 2:
Murid 2 : nama cikgu siapa..?
Cikgu zoul : cikgu zoul...
Murid 2 :haaa.....hahahahahaha
Cikgu zoul : apsal gelak..?
Murid 2 : sama macam cikgu kami..ni cikgu zoul kedua la yerp..


situasi 3 : sebelum berakhirnya PBS

Murid 1 : cikgu dah nak balik ke.?minggu depan dtg lagi x..?
cikgu zoul : cikgu seminggu je kt sini la..
murid 2 : xbest la cikgu xde..sape nak ajar kiteorg main bola tampar?
cikgu zoul : ala...xde cikgu pon kamu masih bola main bola ampar kn..
murid 2 : jgn la pergi cikgu..nak cikgu ajar jugak..(sambil nak nangis)
cikgu zoul : sian kamu ni..nnt cikgu dtg la ea..dh jgn nangis..!!


tajuk : ape ke peliknya PBS..??


situasi 1 : di tapak perhimpunan
murid 1 :cikgu..kenapa dgn rambut cikgu..pacak2...
cikgu zoul : ermmm... (malu..)

situasi 2 : semasa kokurikulum
cikgu 1 : kamu reti ajar murid main bola tampar..?
cikgu zoul : reti kot..
cikgu 2 : ok...hari ni saya serahkan kt kamu budak2 ni..kamu ajar la dorg men bola tampar ok..
cikgu zoul : apa cikgu..? saya ajar..? (dalam hati...alamak ai...mampos aku..dh la x sedia lg)

situasi 3 : sebelum balik
murid 1 : cikgu..cikgu..cikgu dah kawen..?
cikgu zul : cikgu bujang lagi la..
murid 1 : apsal cikgu x kawen lagi..?
cikgu zoul : cikgu muda lagi..jadi x nak kawen awl2...
murid 1 : cikgu nak jadi bujang terlajak ea....
cikgu zoul : hahahahahahha..

tajuk : telatah cikgu cikgi PBS


situasi 1 : di bilik guru
CIKGU A: cikgu tau x yg dia ni mcm ni mcm 2....@#$%%
CIKGU B : TAU DAH..DIE 2 MMG CM NI @$##$%
tetibe GB masuk...
CIKGU A : haa..cikgu b..macam mana erk nak buat soalan ni..
CIKGU B : ala cikgu a ni..buat je la cm 2..
tetibe tukar topik

situasi 2 : di bilik guru belakang meja aku
CIKGU A : SBPA batal..!!
CIKGU B : apa..? batal..jadi x de naik gaji la..
CIKGU A : naik sikit je ..13%...ok la 2..
cikgu b terus amik kalkulator kira bpe naik gaji die..
CIKGU B : alhamdulillah...lepas la jugak nak beli susu anak...
CIKGU A : naik ke x..saya tetap nak pindah g kelate..hahahah
CIKGU ZOUL : (dlm hati) aik..ape kena mengena kelate ngn naik gaji ni..?>

6 comments:

  1. selamat menyiapkan report PBS:-) geng IPG kampus raja melewar in da house.hehehe. aizzaq n da geng.

    ReplyDelete
    Replies
    1. mcm mne nk siapkn report pbs...?xtau pape pon..?

      Delete
  2. comelnyeee ank murid.. :) suka tgk.!

    ReplyDelete
  3. sama la cikgu praktikal..syok x lyn bdk2??..lyn org dh msk remaja x syok..haha

    ReplyDelete
  4. HAHAHA..sumpah klaka weh..bestnye ko lyn bdk2 tu. thumbs up r aku bg

    ReplyDelete